Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Pet, 19. 9 2014. 9:45

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 19 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: Sub, 13. 8 2011. 13:25 
OffLine
New Member

Pridružio se: Uto, 14. 10 2003. 19:16
Postovi: 2
Kao sto naslov kaze sta je bolje ugraditi,znam da je sa CAN busom jednostavnije posto ne moraju da se
provlace zice kroz auto nego se podaci dobijaju od CAN busa(vrata otvorena ,zatvorena zakljucana itd...)
Ono sto mene zanima koji je od ovih sigurniji.Nasao sam jedan sa CAN busom gde tvrde da sistem ostaje aktivan
i ako se auto otvori pomoci polen kljuca(audi A6) i da radi dalje iako je akumulator iskljucen.
Ajde ako se neko malo vise razume u tematiku da objasni malo.
pozz

p.s jedan majstor mi je rekao da on ne bi nikako ugradjivao bez CAN busa ako vec postoji verzija sa CAn-om...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 13. 8 2011. 14:11 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10321
Lokacija: Beograd
Nisam ekspert ali podeljena su misljenja... Neki tvrde da su bolji klasicni alarmi jer pruzaju vise mogucnosti za ugradnju... Od CAN iskljucivo ti novijih generacija koji razlikuju nacin kako su vrata otvorena..

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 13. 8 2011. 23:52 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Pet, 08. 9 2006. 22:39
Postovi: 319
Meni su stavili Cobru CanBus, i prilicno je dobro konfigurisano da je nezavisna od fabriskog alarma. Znaci nije ona prica da stavim kljuc u bravu i deaktiviram. Ne moze se ni preko OBD-a deaktivirati, ima svoju nezavisnu bateriju i sirenu. A nisu provlacili posebne kablove i dodatne senzore. Ali zato nemam duple senzore za unutrasnjost, vec samo fabricke. Ali ako se ukljuci fabricki alarm ukljuci se i cobra. Dupli ultrazvucni senzori jedan drugom smetaju.

Sad cu da stavim jos i onaj dodatni impact sensor. Isprva sam mislio da ne moze ali posle su mi rekli da na Cobru moze da se doda.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 22. 8 2011. 11:50 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 07. 9 2010. 16:12
Postovi: 332
Lokacija: Novi Sad
Garaža: Audi A3 Sportback 1.6
Ja sam skoro kupovao nov auto i posvetio sam preko mesec dana toj tematici.

Na kraju moj izbor je pao na Cobru sa karticom koja je bila savet tri električara koji se više od 10 godina bave kao ovlašćeni zastupnici ugradnjom Cobra alarma i za koje provereno znam da su cenjeni od strane mušterija. Znači oni su mogli da mi stave i alarm sa Can-om za isti novac čak im je to bilo i jednostavnije i brže ali su rekli ne, čak je auto bio pod garancijom i garancija je bila priznavana samo ako se stavi alaram sa Can-om i opet su rekli ne, bolje da ostaneš bez garancije nego bez auta.....eto to je bio njihov odgovor. Ako hoćeš mogu do detalja da ti obrazložim prednosti i mane i jednog i drugog ali vidim da je post star 10 dana pa ne znam da li si već nešto radio po tom pitanju.

_________________
Slika
Alkohol ne rešava probleme........mada ne rešava ih ni mleko
Novac trošim na žene, kola i provod........a ono što ostane trošim na gluposti


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 22. 8 2011. 11:57 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10321
Lokacija: Beograd
Pisi, trebace jos nekom ako ne autoru, a i mene bas zanima sta su rekli...

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 22. 8 2011. 14:29 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 07. 9 2010. 16:12
Postovi: 332
Lokacija: Novi Sad
Garaža: Audi A3 Sportback 1.6
U suštini mana tih CAN-bus alarma nije to što misle, znači oni imaju karakteristike kao i svaki drugi alarmi, nezavisno napajanje, nezavisnu sirenu i sl.

Osnovna razlika je u tome što je klasičan alarm potpuno nezavistan od samog auta, njegove instalacije, kompjutera, fabričke blokade i sl, dok CAN-bus praktično radi preko pojedinih delova auta koje su mu upravo i najveće slabosti.

Prva slabost je način na koji se sam alarm aktivira i deaktivira, znači svi znamo da je najvažnije da alarm bude dobro zaštićen da ga niko sem vlasnika ne bi mogao lako deaktivirati, zato proizvođači alarma uvode plivajuće kodove na daljinske od alarma i sl. a kod CAN-bus alarma vi ni nemate njegov daljinski već se alarm aktivira i deaktivira fabričkim ključem, njegovom frekvencijom za centralnu bravu, znači praktično koliko je proizvođač vašeg automobila zaštitio način na koji funkcioniše neovlašćeno daljinsko otključavanje vašeg auta toliko je teško deaktivirati i taj alarm koji ste ugradili. Onog momenta kada neko dođe do signala vašeg ključa (ja ne znam metode nisam lopov ali kažu da postoji nekoliko načina) vaš alarm koji god bio i kako god bio ugrađen sa ne znam koliko blokada ne vredi više ništa, plastično rečeno kao da imate blindirana vrata na kući a pored njih vam ostao otvoren prozor.

Druga slabost je način na koji se vrši blokada motora, navodno kako je meni objašnjeno, CAN-bus alarmi i za blokadu koriste fabričke komponente pa se blokada vrši preko fabričkog imobilajzera, zato što se kod CAN-bus alarma ništa ne radi fizički, ne provlače se žice, ne preseca instalacija, jednostavno on se nakači na CAN jedinicu i putem softvera mu se zadaju opcije, jedino struju vuče nezavisno i naravno sirena i senzori se dodatno ugrađuju (mada čak mislim da su mi pominjali da čak ne mora ni sirena da se ugrađuje već može da se poveže na fabričku sirenu ali ne sećam se više) tako da nije da se on deblokira kada se ključ gurne u bravu, ne znam ni da li se deblokira putem OBD-a ponavljam nisam lopov, ali na isti način na koji lopovi rešavaju problem kodiranog ključa rešavaju i problem ovog alarma jer preko istog uređaja blokiraju auto.

I ovi alarmi nemaju funkciju protiv otimanja auta.

Kako je meni objašnjeno Cobra radi fabričke alarme za VW koncern, Meta za Fiat i sl. kako proizvođači automobila sve komponente koje ugrađuju povezuju preko CAN-a radi jednostavnosti tako su ugrađivali i te alarme i tako su nastali CAN-bus alarmi koji se sada po istom principu mogu ugraditi naknadno i to je taj nivo bezbednosti.

E sada u jednom postu ovde se navodi da je neki CAN-bus alarm ugrađen pored fabričkog alarma i da radi potpuno nezavisno, da je navodno tako prekonfigurisan, ja ne znam stvarno šta je tu rađeno i kako, možda je to neki modifikovani CAN-bus koji radi nezavisno a koristi CAN samo za detekciju otvaranja ili šta ali opet postavlja se pitanje da li se oba alarma deaktifiraju samo fabričkim ključem ili imaju dodatni daljinski i sl., ali ovo su informacije koje sam ja dobio od više ljudi koji se time bave pa prenosim.

E sada ova Cobra sa karticom koju ja imam je nezavisna od svega, ta kartica praktično menja onaj dodatni privezak pošto je nepraktično prvo kliknuti na privezak da deaktiviraš alarm pa kliknuti na ključ da otključaš auto, nego ima kartica sa plivajućim kodovima poslednje generacije, alarm se poveže na centralu centralne brave ali fizički, žicom, i vi kada otključate auto centralna brava aktivira proces pretraživanja kartice i tek kada je uhvati vi čujete da se alarm ugasio. Vi tu karticu možete nositi kao privezak uz ključ ali preporučeno je da se ona nosi uz sebe nezavisno od ključa, tako da ukoliko neko i pokuša da vam ukrade auto tako što će da vam ukrade ključ, on ni sa vašim originalnim fabričkim ključem neće moći da makne, takođe preporučljivo je tu karticu držati uz sebe jer ako vam neko otme auto na semaforu vi preko nje možete blokirati auto.

Blokada paljenja je naravno fizička, negde je presečena instalacija i povezana preko alarma tako da pristup kompjuteru auta ne znači ništa. Lopov bi morao ili da nađe način da deaktivira alarm što mu je bez kartice nemoguće ili da fizički nađe mesto gde je sečena instalacija i da to spoji a blokada je dupla, tako da mu treba vreme a kažu sve što lopovu uzme više od 5 minuta spasilo je auto.

_________________
Slika
Alkohol ne rešava probleme........mada ne rešava ih ni mleko
Novac trošim na žene, kola i provod........a ono što ostane trošim na gluposti


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Uto, 23. 8 2011. 16:26 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10321
Lokacija: Beograd
Takve price sam i ja cuo, samo sto si ti to napisao mnogo jasnije i konciznije :)

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 24. 8 2011. 18:19 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pet, 29. 7 2011. 15:54
Postovi: 13
Uh . Teska tema. Imam nameru da ugradim alarm ali koji. Lik me ubedjuje da je meta super nikako eskalibur.Meta je sa Can-busom. Opet ovaj covek iz eskalibura mi deluje sasvim ok i posle provere znam da sigurno ugradjuje originale.
Za metu su mi rekli da ima dve bliokade motora i da izvodi trecu, naravno da moze da alarm radi na fabrici kljuc koji otvara auto.Ima samonapajujucu sirenu.
I sad ljudi moji zasta ja da se odlucim. Ako nije tajna reci mi da koja je to Cobra kod tebe i koliko je to para bilo i ako nije tajna reci gde si to ugradio.
Ima jos nesto kazu da mehanicka zastita i alarm da su dve ipak dobre stvari
Ajde dajte preporuke.

_________________
Miljenko...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 25. 8 2011. 11:16 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 07. 9 2010. 16:12
Postovi: 332
Lokacija: Novi Sad
Garaža: Audi A3 Sportback 1.6
Da tema jeste teška i ja ću pokušati da ovde prenesem neke svoje zaključke i informacije koje sam prikupio listajući mnoge stranice interneta i pričajući sa ljudima koji se time bave.

Prva stvar, mehanička ili elektronska zaštita, u suštini auto je kompletno zaštićen tek kada ima obe. Međutim ukoliko se odlučite za samo jedan vid zaštite, svi koji se bave ugradnjom oba oblika zaštite automobila od krađe i koji imaju iskustva u tome reći će vam prvo alarm pa tek onda mehanička zaštita, odnosno mehanička zaštita dođe kao podrška alarmu.

Mana mehaničke zaštite je brava, koliko god ta zaštita bila napravljena od čvrstih čelika, od ne znam ti ja čega, ne salomiva, ne rastavljiva ona mora imati bravu i to je mesto gde lopovi napadaju, jer su se izveštili da bukvalno većinu tih brava otvaraju kroz nekoliko sekundi, imaju čak i snimci na you tube-u kako se češlja brava na mult-t-lock i sl. Navodno tu je Zeder najpouzdaniji, međutim druga mana mehaničke zaštite a ujedno i Zedera je što ne alarmira da je neko obio auto, drugim rečima ukoliko automobil stoji u garaži, ili čak i na otvorenom ali u mraku ili nekom drugom ne toliko uočljivom mestu, lopovu je dovoljno samo da neomateno uđe u njega i onda može na miru da obija bravu ili rastavlja sistem, niko neće obratiti pažnju na njega dok je ne rastavi, ne upali auto i ne ode. E zato je važno imati i alarm. Treba imati u vidu da je većina krađa koje se u poslednje vreme dešavaju nastalo tako što su lopovi došli do ključeva auta, recimo iz firme mog ćaleta ukrali su Mercedesovog džipa tako što su provalili u kancelariju i uzeli ključeve od auta iz fioke, naravno na njih su bili nakačeni i ključevi od Zedera, nekada kada na par minuta izlazite iz auta ni ne zaključavate Zeder i ako vas lopovi prate i prate vaše navike hvataće vas u takvim momentima, takođe često će prići vlasniku i isterati ga iz auta i zato je opet važno imati alarm recimo sa tom karicom koju nosiš uz sebe kao što sam opisao, ključevi u fioci, na stolu ne bitno, on uđe uzme ključeve misli završio je posao a u stvari može samo da vergla dok ovaj zavija, ili izbaci te napolje ti izađeš stisneš dugme na kartici auto stane a ti uvatiš džadu. Dobro ovo se sve odnosi na skupe automobile na koje neko baci oko, niko neće danima pratiti navike vozača Fieste ne bi li mu doskočili ali ok, nije loše znati.

Eto to su neke prednosti alarma, niko ne može baš neometano i neopaženo da otvori auto a da on ne počne da zavija, ne može se mehanički tako lako deaktivirati jer nema bravu već jedino preko neke elektronike namenjene tome ali ako je alarm dobar i dobro zaštićen, ugrađen nezavisno od kompjutera auta, sa te strane on će morati da traži žice, još ako je i sirena negde dobro zapakovana da ne može lako da dođe do nje da je ućutka on odustaje i odlazi. Još ne zaboravite da automobili imaju sada dobru i svoju zaštitu tako da on mora da izgubi vreme i da preko OBD-a premosti fabričku blokadu pa tek onda da pređe na alarm koji sve vreme zavija.

Mana alarma je jedino što fizički ništa ne blokira i ne štiti auto od odvlačenja, zato je dobro imati i mehaničku zaštitu volana. Ali opet kažem sve se to odnosi na skuplje automobile, koji su češće na meti lopova i to dobro organizovanih jer i takva organizacija i više učesnika u krađi, dosta opreme iziskuje njima neki trošak, i onda ako on ne može da za vaš auto kao kraden izvuče te pare i dobro zaradi na njemu neće uopšte da se upušta u takve rizike pa da još padne na njemu.

Tako da je za većinu prosečnih automobila važno da imaju nešto, bilo šta ali što valja naravno, kako bi to služilo kao faktor odvraćanja lopova od vašeg auta i uputilo ga na neki slabije zaštićen ili nezaštićen auto.

Što se izbora alarma tiče, tu nije toliko važno koji je alarm u pitanju već kako je ugrađen, svi oni manje više rade na istom principu a razlika u proizvođaču samog alarma nije toliko u njegovoj bezbednosti koliko kao i kod nekih drugih proizvoda u trajnosti, pouzdanosti centrale alarma, vi znate da nekada auto stoji na suncu pa u njemu bude 50 stepeni, nakada se mrzne na - 20 stepeni, pa se drnda, treska po ovim našim putevima, znači to je elektronska komponenta kao i svaka druga i važno je da bude kvalitetna kako bi što se kaže radila dok je auta, tu kažu da je Cobra neprevaziđena, e sada što se tiče instalacije, i to je važno da neko dobro uradi, da izoluje te žice kako treba, zalemi gde treba i ostalo kako ne bi bilo kasnije problema. To je što se tiče kvaliteta ugradnje, ja sam recimo dobio garanciju na instalaciju dok je auto kod mene bukvalno, znači neograničenu garanciju na to što mi je dečko radio, a na centralu ono koliko je fabrička garancija, valjda 3 godine, ali mi reče dečko bez brige ima da ti radi dok je auta. Znači ovo se odnosi na kvalitet same ugradnje. Pošto si pitao da li Ekskalibur, da li Meta, da li Cobra.....

Sa bezbednosnog aspekta dobra ugradnja je važna kako bi se pojedine komponente dobro sakrile, recimo meni je sirena zavučena u motornom prostoru tako da je potrebno skidati par stvari da bi se došlo do nje, jer lopov kada upada u auto prvo diže haubu da ućutka sirenu, i ako je ona samo našrafljena na prvi lim koji štrči na vrh motornog prostora on će da naduva onu pur penu u nju ili kako je već uguše, isčupaju i šta ti ja znam i kraj, takođe važno je da sva instalacija alarma bude dobro skrivena i maskirana da izgleda kao fabrička kako se ne bi lako naslutilo mesto gde je izvršena blokada i sl. Tako da ako vam neko kaže ugradnja za par sati to je glupost, ja sam auto ostavio u 8h ujutru, bio sam zakazan sam za taj dan a auto mi je bio gotov tek u 6h popodne.

E sada ja imam Audi A3, doduše benzinac je pa ne znam kojiko je interesantan za krađu, uglavnom pošto je reč o rizičnoj kategoriji dugo sam razmišljao šta da ugradim a da mirno spavam, u ovlašćenom servisu su mi nudili taj Can-bus, međutim kada ti kupiš auto za keš i dođeš kod njih da ugradiš alarm oni ti kažu na taj ugrađujemo samo Can-bus pošto taj nije interesantan lopovima pa kao čisto da imaš nešto, a kada ga uzimaš na rent, odnosno kada se vodi na njih e onda ti ugrađuju taj sa karticom i Šapa sistem, pa što sada vama taj nije dovoljan kada je tako dobar, i zašto na A4 svima ugrađujete taj sa karticom i dodatni imobilizer kada je ovaj Can-bus dovoljan. E onda sam digao ruke i počeo da se raspitujem o tome dosta, nisam hteo da ugrađujem Zeder jer se grozim toga da mi neko nov auto seče, budži, rastavlja i odustao sam od mehaničke zaštite tako da je nakon konsultacija sa Zekom električarem koji je komšija mog kuma i koga on dobro zna (to je onaj Koldžin ko je čuo), zatim sa svojim drugom iz Stare Pazove odakle sam rodom, Jojićem koga znam ceo zivot i koji je isto ovlašćen za ugradnju Cobra alarma i još jednim momkom Markom koji radi samo alarme, zaključio da je ta Cobra sa karticom najbolji izbor i to su mi i njih trojca potvrdili. U suštini baš zbog te garancije i tog mog straha od rasklapanja auta i sečenja te instalacije pitao sam i njih za taj Can-bus pošto mi je to delovalo kao najbezbolnija varijanta ali odmah su mi rekli da zaboravim.

E sada moj izbor za ugradnju pao je na Marka, kod Jojića koga lično znam ceo život nisam otišao jer mi je zbog posla bilo nezgodno kako da iz Novog Sada oteram auto u Pazovu, pa se vratim na posao u Novi Sad bez auta, pa opet po auto u Pazovu i onda sam odustao. Recimo kod njega je moj drugar ugradio na BMW 3 taj alarm po mojoj preporuci i zadovoljan je. Kod Zeke nisam hteo jer ne radi on lično, rade njegovi radnici a znate kako je kada je nov auto u pitanju, najradije ništa ne bih na njemu dirao ali kada moraš šta ćeš, i čisto mi sa te strane nisu ulili poverenje da će prilikom skidanja tih nekih stvari koje morau da se rastave da bi se alarm ugradio biti strpljivi i pedantni. A Marko mi je odmah ulio poverenje, i stvarno sve je odrađeno vrhunski, ne vidi se da je išta dirano, ništa ne škripi, ne pucketa sve je odrađeno skroz profi i evo već godinu dana alram radi bez problema i zimi i leti.

Mislim ta Cobra sa karticom radi isto kao i klasična Cobra sa daljinskim, jedino što u ovom slučaju kada auto već ima na svom ključu daljinsko otključavanje nepraktično je da sada prvo daljinskim gasiš alarm pa ključem otključavaš auto, nego se tako poveže da kada otključaš auto alarm počne da pretražuje karticu i kada je nađe on se ugasi, ako je ne nađe kroz 30 sekudni počne da svira. I što ti je tako zgodno da karticu nosiš uz sebe na nekom mestu jer sve ide automatski, ne moraš da je korištiš nešto posebno pa onda sprečavaš mogućnost krađe i tim novijim metodama kada ti ukradu ključ ili ga kopiraju u perionici, kada te isteraju i sl. I ima neke dodatne opcije kao što je Hi jack protiv otmice i sl. ima one senzore u stubovima, vodootpornu sirenu od ne znam koliko decibela, sve je samonapajajuće, ta kartica koristi neku najsavremeniju kodnu zaštitu i šta ja znam mislim to je sada nešto najbolje na tržištu kada su alarmi u pitanju. E sada ne znam koji je auto u pitanju, recimo moja sestra nema daljinsko centralno i reč je o Škodi Fabiji, pa smo njoj stavili običnu Cobru sa daljinskim pa na daljinski povezali centralno a ima sve ovo što i ja osim to protiv otmice i što taj daljinski nema takvu kodnu zaštitu kao kartica i nije toliko praktičan za te druge vidove krađa ali njoj to i ne treba.

Cena mog alarma je bila 250 evra sa ugradnjom.

_________________
Slika
Alkohol ne rešava probleme........mada ne rešava ih ni mleko
Novac trošim na žene, kola i provod........a ono što ostane trošim na gluposti


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 25. 8 2011. 12:57 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 05. 4 2006. 19:24
Postovi: 1904
Lokacija: Novi Sad
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 LPG A/C
gavran je napisao:
kada otključaš auto alarm počne da pretražuje karticu i kada je nađe on se ugasi, ako je ne nađe kroz 30 sekundi počne da svira.


Sve je to lepo i fino prijatelju, ali je meni ovo nešto mnogo dugo vremena, pošto sam bio svedok koliko lopovima treba da uđu u auto i da ga opelješe (CD pleyer, navigacija, obavezna oprema...). Recimo da je to ispod 20 sekundi. Dok se taj tvoj alarm konačno oglasi - lopov/klošar je već daleko... Verujem da je taj alarm u stanju da spreči krađu auta, ali za ovu klošariju koja nas najviše muči i samo pelješi automobile je baš "savršen"... :roll:


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 25. 8 2011. 13:28 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10321
Lokacija: Beograd
Pa klosarija nece otvoriti auto fabrickim kljucem vec nasilno, a tada se alarm odmah pali!

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 25. 8 2011. 13:33 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 05. 4 2006. 19:24
Postovi: 1904
Lokacija: Novi Sad
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 LPG A/C
Ja sam razumeo da se alarm aktivira/oglašava tek nakon 30 sekundi, a to je mnogo... :?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 25. 8 2011. 13:36 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10321
Lokacija: Beograd
Pa da, ako se otvori kljucem alarm trazi karticu koja ti je u dzepu. Ako je ne nadje u roku od 30s pali se alarm. Poenta toga je da sve radis sa fabrickim kljucem, da ne koristis dodatni daljinac :) Isto tako, ako te izbace iz kola sa sve karticom, auto ce se blokirati ubrzo...

Jako zanimljivo resenje, i svaka cast gavranu na detaljnom opisu! Moram da dodam da sam ja cuo dosta lose stvari o Cobri, al je to vazilo za prostije uredjaje i sablonsku ugradnju :)

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 25. 8 2011. 14:43 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 07. 9 2010. 16:12
Postovi: 332
Lokacija: Novi Sad
Garaža: Audi A3 Sportback 1.6
Grujić je to najbolje razumeo, alarm čeka 30 sekundi samo ako je auto otključan fabričkim ključem ili uređajem koji ga oponaša, odnosno on tokom tih 30 sekundi onda traži karticu kako bi identifikovao vlasnika, ukoliko u tih 30 sekundi ne nađe karticu on počne da pišti......ovaj sistem je napravljen donekle zbog praktičnosti a donekle zato što držeći karticu kod sebe koja je jedina identifikacija alarmu da je u pitanju vlasnik stajete na put modernijim vidovima krađe kao što je krađom ključeva, pravljenjem duplikata prilikom ostavljanja automobila u perionici, otimanjem na ulici i sl.

E sada što se tiče sitnih lopova koji kradu neke sitnice iz auta, u slučaju da neko razbije staklo, ili gurne ruku kroz otvoren prozor, ukoliko bilo koja vrata, gepek ili haubu otvori nasilno, znači obije, alarm se momentalno oglašava. Mada, i tih 30 sekundi pre ili kasnije ja ne verujem da bi išta promenilo u bilo čijoj reakciji na krađu, šta bih ja bolje odreagovao da mi auto zapišti odmah ili za 30 sekundi ako sam daleko, ako je auto isped zgrade a ja na 4 spratu i sl. dok se ja za kvaku uhvatim oni su već daleko.

Mislim meni je prioritet bio da sačuvam auto i da znam da je sistem tako napravljen da ne mogu da mi ga ukradu baš na foru.

_________________
Slika
Alkohol ne rešava probleme........mada ne rešava ih ni mleko
Novac trošim na žene, kola i provod........a ono što ostane trošim na gluposti


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 25. 8 2011. 18:51 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pet, 29. 7 2011. 15:54
Postovi: 13
U svakom slucaju hvala na pojasnjenju. Mada sam jos uvek u nedoumici. Nadam se da cu dobiti odgovor na pvt. Pozdrav

_________________
Miljenko...


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 19 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs